Monday, March 2, 2015

RECUPERACIÓN DOCUMENTAL e FOTOGRÁFICA da EMIGRACIÓN GALEGA


O Arquivo da Emigración Galega do Consello da Cultura Galega está a desenvolver Proxecto de recuperación documental e fotográfica da Emigración Galega. Para iso poñen en marcha unha campaña de recollida de fotografías e documentos particulares que moitos emigrantes e familiares conservan nos seus fogares, como testemuña das súas vivencias no país de destino. (http://consellodacultura.org/aeg/paxinaarq.php?id=3528). 
Co claro obxectivo de constituír unha plataforma permanente e dinámica para avanzar no coñecemento dos movementos migratorios, xorde esta iniciativa “activa e urxente” de recuperar o legado documental como pegada importante das galegas e dos galegos emigrantes.
Algúns exemplos dos documentos e fotografías que xeralmente achegan as persoas colaboradoras:
Imaxes que recrean a partida: fotografías da saída ou embarque, durante a viaxe (no barco, avión ou tren).
Documentos oficiais: pasaportes, cartilla de emigrante, carteira de identidade de inmigrante, licenzas para emigrar, tarxetas de embarque, carnets de identidade ou cédulas do país de acollida, expedientes de matrimonio por poderes, carnet de socio dalgunha entidade galega ou española, etc.
Documentos que reflictan a traxectoria laboral dos emigrantes: fotos da persoa emigrante no seu lugar de traballo (p.e. co uniforme de traballo, etc.), contratos laborais, tarxetas publicitarias do seu propio negocio, anuncio publicitario do mesmo nalgún xornal, documentos da actividade sindical en caso de habela (boletíns informativos, circulares, etc.)
Pontes de ida e volta: cartas entre emigrantes e as súas familias e/ou amizades, postales, etc.
Vida cotiá no país de emigración:
O novo fogar: fotografías da súa chegada, dos primeiros anos (nos distintos lugares de aloxamento: pensión, apartamento, casa, hotel, albergue, barracón, outros (casas de familiares, amigos ou empregadores…).
Tempo de lecer: visitas, festas familiares como bautizos, comunións, vodas ou cumpreanos; viaxes, reunións nos centros galegos ou noutros centros nos que pasaban o seu tempo libre, etc.
Semente de novas xeracións: fotos cos seus fillos e fillas no país receptor, por exemplo: en festas escolares (actos de graduacións nos colexios, obras teatrais, entroidos, bailes, competicións deportivas, boletín de notas, etc.), visitas feitas á terra, etc.
O retorno:
Fotografías tras o retorno á terra, o novo camiño da integración a través do establecemento de novos negocios, etc., representan unha documentación de moito interese. 

Para participar no proxecto non é necesario facer doazón de fotos ou documentos orixinais, aínda que sería un aporte de sumo valor. No Arquivo encárganse de dixitalizar ditas fotografías ou documentos persoais, devolven os orixinais, e ademais entregan unha copia en CD como agasallo en sinal de agradecemento. Tamén se pode enviar dita  aportación particular a través do enderezo electrónico do Arquivo da Emigración Galega: aemigracion@consellodacultura.gal
 
Para saber outras formas de facer a doazón pode consultarse a seguinte ligazón onde se explica cada paso a seguir:
 

No comments:

Post a Comment