O Arquivo da Emigración Galega
do Consello da Cultura Galega está a desenvolver Proxecto de recuperación documental e fotográfica da Emigración Galega. Para iso poñen en marcha unha campaña
de recollida de fotografías e documentos particulares que moitos
emigrantes e familiares conservan nos seus fogares, como testemuña das
súas vivencias no país de destino. (http://consellodacultura.org/aeg/paxinaarq.php?id=3528).
Co
claro obxectivo de constituír unha plataforma permanente e dinámica
para avanzar no coñecemento dos movementos migratorios, xorde esta
iniciativa “activa e urxente” de recuperar o legado documental como
pegada importante das galegas e dos galegos emigrantes.
Algúns exemplos dos documentos e fotografías que xeralmente achegan as persoas colaboradoras:
Imaxes que recrean a partida: fotografías da saída ou embarque, durante a viaxe (no barco, avión ou tren).
Documentos oficiais: pasaportes,
cartilla de emigrante, carteira de identidade de inmigrante, licenzas
para emigrar, tarxetas de embarque, carnets de identidade ou cédulas do
país de acollida, expedientes de matrimonio por poderes, carnet de socio
dalgunha entidade galega ou española, etc.
Documentos que reflictan a traxectoria laboral dos emigrantes: fotos
da persoa emigrante no seu lugar de traballo (p.e. co uniforme de traballo,
etc.), contratos laborais, tarxetas publicitarias do seu propio negocio,
anuncio publicitario do mesmo nalgún xornal, documentos da actividade
sindical en caso de habela (boletíns informativos, circulares, etc.)
Pontes de ida e volta: cartas entre emigrantes e as súas familias e/ou amizades, postales, etc.
Vida cotiá no país de emigración:
O novo fogar:
fotografías da súa chegada, dos primeiros anos (nos distintos lugares
de aloxamento: pensión, apartamento, casa, hotel, albergue, barracón,
outros (casas de familiares, amigos ou empregadores…).
Tempo de lecer: visitas, festas familiares como bautizos, comunións, vodas ou
cumpreanos; viaxes, reunións nos centros galegos ou noutros
centros nos que pasaban o seu tempo libre, etc.
Semente de novas xeracións: fotos
cos seus fillos e fillas no país receptor, por exemplo: en festas escolares
(actos de graduacións nos colexios, obras teatrais, entroidos, bailes,
competicións deportivas, boletín de notas, etc.), visitas feitas á terra, etc.
O retorno:
Fotografías
tras o retorno á terra, o novo camiño da integración a través do
establecemento de novos negocios, etc., representan unha documentación
de moito interese.
Para
participar no proxecto non é necesario facer doazón de fotos ou documentos
orixinais, aínda que sería un aporte de sumo valor. No Arquivo
encárganse de dixitalizar ditas fotografías ou documentos persoais,
devolven os orixinais, e ademais entregan unha copia en CD como
agasallo en sinal de agradecemento. Tamén se pode enviar dita aportación particular a través do enderezo electrónico do Arquivo da Emigración Galega: aemigracion@consellodacultura.gal
Para saber outras formas de facer a doazón pode consultarse a seguinte ligazón onde se explica cada paso a seguir:
No comments:
Post a Comment